Mest populær – også i elektrisk versjon

Den er elektrisk, men først og fremst en Golf. Siden 1974 har kundene elsket denne kvikke og kompakte bilen som like godt etablerte sin egen klasse.

e-Golf

Norske kunder har trykket VW Golf så hardt til sitt bryst at den er mest solgte bilmodell hvert eneste år. Hvis den hadde vært eget merke, ville den havnet på tredjeplass på salgsstatistikken!

VW e-Golf har allerede vært med noen år i elbil-markedet. Men i god Golf-ånd har den selvsagt og fortløpende blitt forbedret underveis. Ikke noe av dette ser ut til å svekke verken posisjonen eller salget – snarere tvert imot.

Du skal vite hva du får når du setter deg inn i en Golf. Akkurat det samme gjelder når du åpner døra på en e-Golf. Det er lite ved utseendet som er eksperimentelt eller annerledes. Golf har sitt umiskjennelige uttrykk.

 

Interiør

Vel inne i kupeen forstår du raskt at dette med stor sannsynlighet er en biltype du har sittet i før – bortsett fra at e-Golf har en rekke spesielle detaljer som blå dekorsømmer på rattet, girspaken og gulvmattene. Midt foran deg lyser den store berøringsskjermen i farger opp med informasjon om rekkevidde, energiforbruk og statistikk over energigjenvinning.

Det du trenger, når du trenger det.

Det oser rett og slett av seriøsitet, trygghet og fornuftighet også over denne golfen. Kanskje er dette oppskriften på at nettopp Golf overlever alle. I tillegg har Volkswagen et nettverk som er bygd opp over generasjoner.

Møller Bil Asker og Bærum er et av mange eksempler på et serviceapparat som etablerte seg lenge før elektriske biler var på tankestadiet. Elbilen er intet unntak – det finnes ikke noe bedre alternativ for å få den mest verdifulle hjelpen og nyttige veiledningen for at nettopp ditt bilkjøp skal bli best mulig.

Drivkraften for utviklerne i Volkswagen-konsernet har alltid vært at du skal glede deg til å kjøre en Golf; kjøreegenskaper, dynamikk, veigrep, motorisering, vekt, sikkerhet, komfort, fornuftig pris – alt dette i skjønn forening skal gi den gode opplevelsen.

 

e-Golf

I e-Golf har du 136 hestekrefter til disposisjon. Poenget er at de er helt og fullt aktive fra start. Elmotoren leverer maksimalt dreiemoment på 290 Nm fra første omdreining og akselererer uavbrutt, takket være den trinnløse girkassen.

Med et forbruk på kun 13,20 kWh per 100 km er e-Golf en av de mest økonomiske elbilene i sin klasse. Med en fulladet batteripakke kan du kjøre inntil 300 km (NEDC testsyklus), selvsagt litt avhengig av din kjørestil og hvilken av kjøreprofilene du velger deg for ferden; energieffektivt, sportslig eller komfortabelt.

 

Mobil

Underveis på kjøreturen kan du lade ekstra ved rett og slett å bremse. Du tenker kanskje ikke over hvor mange ganger du bruker bremsepedalen når du kjører? Overraskende mye – når du ser all energien som kan gjenvinnes.

Fortsatt ikke overbevist?

e-Golf er som enhver annen Golf. Ukomplisert, morsom og kvikk.

Det er opp til deg hvordan kjøreturen skal bli. Forholdene har VW lagt best mulig til rette.