Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Fortsetter du å benytte dette nettstedet aksepterer du bruk av våre informasjonskapsler. Du kan endre dette i dine innstillinger for nettleseren.

Fem gode grunner til å ta elbilen servicen din hos oss!

Publisert 09.januar 2020

Ekspertise og riktig utstyr

Våre mekanikere er sertifisert av Volkswagens fabrikken i Tyskland og er eksperter på Volkswagens produkter. For eksempel har vi spesialutdannede høyvoltseksperter som kan åpne og bytte batteri på bilen din. Arbeid med elbil-batterier, spesielt å fjerne det fra bilen – krever en stor investering i spesialutstyr som vi har på vårt verksted. Vi er også ISO-sertifiserte og sørger for korrekt resirkulering av alle batterier.

Oppdatering av programvare

Elbilen du kjører blir stadig mer sikker og effektiv og er full av digital teknologi. Derfor må den også med jevne mellomrom ha programvareoppdateringer – for eksempel når fabrikken har funnet en forbedring på en styringsenheten på bilen din. Den informasjonen er det kun Volkswagen-sertifiserte verksted som får. For noen oppgraderinger kalles du inn til verkstedet, andre gjøres ved neste verkstedbesøk.

Mobilitetsgaranti

Dersom du følger Volkswagens serviceprogram, har du også deres mobilitetsgaranti. Dette gir en ekstra tryggheten dersom bilen skulle stanse. Ring 915 044 44 og bilen din blir fraktet til nærmeste sertifiserte Volkswagen-verksted. Mobilitetsgarantien innebærer også at du får disponere en av våre biler når din egen er inne til utbedringer ved driftsstans. Vi tilbyr også hentetjeneste dersom du går tom for strøm.

Bilhold

I appen Bilhold kan du se hele servicehistorikken din og bestille verkstedtime. Nå kan du også bestille ruteskift, legge inn bilder av glasskaden og fylle ut skademelding direkte i appen. 

Uansett hvor du befinner deg er det kort vei til service via appen Bilhold og ved bruk av mobilitetsgaranti.

Dette blir gjort på Volkswagen elbil service

Sjekkpunkter for e-up! og e-Golf

  • Bilen prøvekjøres
  • Ladekabel: Sjekk tilstedeværelse og funksjon
  • Kontroll av 12v batteri med batteritester
  • Ladekontakt: Sjekk for skade og kontroll av pakninger
  • Sjekk av varselklistermerker for høyspenning
  • Høyvoltskabler og komponenter: Sjekk for skade og kontroll av innfestinger
  • Motor og komponenter i motorrommet, fra underside og overside: Visuell kontroll for lekkasjer og skader
  • Girkasse, differensial, og drivakselmansjetter: Visuell kontroll for lekkasjer og skader
  • Kjølesystem kontrolleres for frostbeskyttelse og nivå
  • Kjølesystem for elektrisk motor: Kontroll av nivå
  • 12v batteri: Sjekk ladetilstand, lades om nødvendig
  • Bremser, foran og bak: Sjekk slitasje av bremseklosser og tilstand til bremseskiver
  • Bremsesystem og støtdempere: Sjekk for lekkasje
  • Horn: Sjekk av funksjon
  • Lyktespylersystem: Sjekk av funksjon
  • Spylervæske: Sjekk av nivå og frysepunkt
  • Hovedlys: Sjekk av funksjon
  • Kurvelys: Sjekk av funksjon
  • Lysautomatikk: Sjekk av funksjon
  • Baklys: Sjekk av funksjon
  • LED-lys kontrolleres
  • Vindusspyler: Sjekk av funksjon, justering om nødvending
  • Viskerblader: Kjøres i serviceposisjon og sjekkes for skade. Kontroll av startposisjon
  • Kontroll av bremsevæskenivå
  • Kontroll av lufttrykk i dekkene
  • Kontroll av mønsterdybde i dekkene
  • Kontroll av dekkreparasjonssett
  • Tillegg ved soltak: Sjekk av funksjon, kontroll av drenering, og smøring med spesialfett
  • Justere intervallanviser
  • Førstegangsservice skal gjøres innen to år, eller 30 000 km. Deretter skal service utføres etter ett år/30 000 km.

Tillegg ved 60 000 km eller tidsintervall:

  • Karosseri, inn- og utvendig: Rustinspeksjon
  • Frontrute: Kontroll for skade
  • Drivenhet og drivaksler: Sjekk for lekkasjer og skader
  • Kuleledd, akselinnfestinger/ foringer og gummifester til krengingsstabilisatorer: Sjekk for skade
  • Styrestag: Sjekk for slakk, og kontroll av innfestinger
  • Understellskontroll: Sjekk av understellsbehandling, kabelføringer og plugger
  • Fjæring, foran og bak: Sjekk av gummistoppere, kontroll for skade
  • Interiørslys: Sjekk av funksjon
  • Etter 60 000 km eller 2 år: Skifte av kupefilter (pollenfilter)
  • Etter 60 000 km eller tre år: Rense føringskinnene til panoramatak, og rense vindskjermen
  • Første gang etter tre år, deretter hver andre år: Skifte av bremsevæske

Ta gjerne kontakt med oss på telefon 24032500 for å bestille service til din bil, eller book time gjennom appen Bilhold.