Mitt Bilhold app forenkler service og vedlikehold

Trenden med enklere og mer åpen kommunikasjon har i høyeste grad inntatt det tradisjonelle verkstedet. Hos Møller har det blant annet manifestert seg i appen "Mitt Bilhold" som kan brukes på både smarttelefoner og datamaskin, kan lastes enkelt ned og bli din personlige hotline eller guide ovenfor det aller meste som er forbundet med din Volkswagen.

Stian
Servicesjef Stian Sørum hos Møller Asker og Bærum snakker varmt om appen "Mitt Bilhold" som gir kunden suveren oversikt over bilholdet.

Overraskende interesse
- Vi merker en tydelig tendens hos Volkswagen-kundene, de setter pris på de mange mulighetene som ligger i appen for økt kontroll, oversikt og kontakt med oss. Så langt er det over 11.000 personer som har tatt den i bruk, og tilbakemeldingene er positive så langt. Det morsomme med interessen er aldersspredningen, der man kunne være fristet til å tenke at det er en overvekt med yngre brukere, er alle aldersgrupper representert, forteller Stian Sørum som er servicesjef hos Møller Bil Asker og Bærum.

Mitt Bilhold

Grenseløst informativ
Informasjonsmengden som appen kan formidle om din Volkswagen er oppsiktsvekkende. Garanti, tekniske data, verkstedhistorikk, EU-kontroll og service kan hentes enkelt ut. Videre kan den bistå med veihjelp og telefonnummer for å komme ut av klemmen, samt at den har guide for førstehjelp ved ulykker og råd for håndtering av skadde dyr ved slike uhell.
Praktisk sett kan det være forvirrende når en varsellampe plutselig lyser opp i dashbordets mørke harmoni, appen gir deg en oversikt over hva de betyr. Mange har videre fortalt at de setter pris på å få et varsel om kommende servicebehov fra sin Volkswagen-forhandler, og muligheten til å få den på plass i kalenderen i en hektisk hverdag.

 

Mitt Bilhold

Karosseriskade? Dropp verksted for befaring
- Det er enkelt å bestille verkstedtime hos Volkswagen, samme hvor man befinner seg i landet. Lokale forhandlere står parat til å ta utfordringen. Appen gir raskt et bilde av mobilitetsgarantien og serviceavtaler. Dessuten går det an å kartlegge kostnader ved karosseriskadet uten å møte opp på verkstedet, forteller Sørum videre.

Aldri vært mer spesialisert enn nå
Tross en slags opplevd automatisering av hele verksted- og oppfølingsprosessen er mekaniske reparasjoner fortsatt en manuell jobb hos Volkswagen.
- Med internett og Google er kundene generelt mye mer opplyst og fulle av spørsmål, sågar kan de tro at de at de har svaret på bilens behov for et besøk hos oss. Men sannheten er at bilene har aldri vært mer komplekse enn i dag, og krever faglærte mekanikere i stadig større grad. Derfor har vi stikkontroller av eget arbeid. Det er et eget bransjeorgan som sørger for kvalitetskontroller av verksteder, avslutter Sørum.

Mitt Bilhold